شماره تماس: 02144046080 

خانه » ارائه خدمات ارزیابی زیست‌ سازگاری برای تجهیزات پزشکی

ارائه خدمات ارزیابی زیست‌ سازگاری برای تجهیزات پزشکی

فهرست محتوا

مطالب اخیر

kiabio.com
ارائه خدمات ارزیابی زیست‌ سازگاری برای تجهیزات پزشکی

چکیده خبر

به نقل از شبکه راهبردی آزمایشگاه ها ارزیابی زیست‌ سازگاری ملزومات پزشکی به منظور بررسی میزان خطر تجهیزات پزشکی بسته به نوع و مدت زمان تماس با بدن و الزام تولیدکنندگان در به حداقل رساندن خطر است.

متن خبر

ارزیابی زیست‌ سازگاری ملزومات پزشکی در به حداقل رساندن خطر

به نقل از شبکه آزمایشگاهی فناوری ‌های راهبردی ریاست جمهوری، اصطلاح زیست ‌سازگاری به معنی برهمکنش میان یک ابزار پزشکی با سیستم‌­های زیستی بیمار تحت درمان است. با توجه به خطر احتمالی وسایل و مواد اولیه پزشکی، ارزیابی زیست‌سازگاری ملزومات پزشکی به منظور بررسی میزان خطر و الزام تولیدکنندگان در به حداقل رساندن خطر، بسیار مهم می‌شود. انواع آزمون­های زیست سازگاری متناسب با محصول و کاربرد آن برای تولید کنندگان جهت ارزیابی محصول الزامی است. این ارزیابی‌ها توسط آزمون‌های تخصصی زیست‌سازگاری محصولات پزشکی شرکت کیا نانوزیست ویستا انجام می‌شود. 

صحبت مدیر عامل کیانانو زیست ویستا درباره آزمون

سجاد محمدی مدیر عامل شرکت کیا نانوزیست ویستا درباره این آزمون‌ها گفت: «زیست‌سازگاری ملزومات پزشکی با استفاده از آزمون­های برون‌تنی آزمایشگاهی و آزمون­های درون‌تنی بر روی مدل­های حیوانی مورد بررسی قرار می­گیرد که به عوامل مختلفی از جمله ماهیت شیمیایی و فیزیکی مواد تشکیل‌دهنده وسیله پزشکی، قسمت­هایی از بدن که در تماس با وسیله هستند و مدت زمان تماس بستگی دارد.» 

وی درباره فعالیت‌های این آزمایشگاه گفت: «هدف اولیه ارزیابی زیست‌سازگاری، حفظ ایمنی و سلامت بیمار است و آزمایش­‌های زیستی مهم­ترین مرحله در ارزیابی زیست‌سازگاری است. از جمله آزمون‌های ارزیابی زیست‌سازگاری ملزومات پزشکی که در آزمایشگاه ما انجام می‌شود می‌توان به آزمون سمیت سلولی، تحریک‌زایی، حساسیت‌زایی، سمیت ژنتیکی، آزمون خون‌سازگاری، سمیت سیستمیک حاد، سمیت سیستمیک تحت حاد، سمیت سیستمیک مزمن، سمیت سیستمیک تحت مزمن، آزمون کاشت و یا ایمپلنتیشن، آزمون باقی‌مانده اتیلن اکساید، استریلیتی، بار میکروبی، طول عمر، آنتی باکتریال (دیسک دیفیوژن)، آنتی باکتریال (MIC-MBC) و چسبندگی سلول اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت کیا نانوزیست ویستا گفت: «ما به عنوان آزمایشگاه تخصصی در حوزه تجهیزات پزشکی که توانایی و مجوز کلیه آزمون­های تخصصی زیست‌سازگاری را دارا هستیم، نیاز کلیه تولید‌کنندگان را مطابق با استانداردهای به‌روزشده رفع نموده و با توجه به این موضوع نیازی به ارسال محصولات در شرایط تحریم به کشورهای دیگر جهت آزمون نیست.»

سجاد محمدی گفت: «پیشرفت آزمایشگاه با توجه به برنامه‌ریزی­‌های انجام‌شده رو به رشد و صعودی بوده و با توجه به نیاز کشور برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری می‌کنیم و تمرکز خود را به صورت حداکثری بر روی واحد تحقیق و توسعه خود می‌گذاریم. برای آموزش پرسنل اهمیت ویژه‌­ای قائل هستیم و کلیه اطلاعات پرسنل به روز و مطابق با استانداردها است و به صورت دوره‌ای به شکل درون‌سازمانی و برون‌سازمانی دوره‌­های آموزشی تخصصی برای کارشناسان برگزار  می‌­شود. برقراری ارتباط با آزمایشگاه­‌های مرتبط در خارج از کشور و استفاده از متخصصین داخل کشور کمک بسیار زیادی به پیشرفت این مجموعه کرده و هم‌اکنون با تیم مجرب و بسیار قوی از تخصص‌های دامپزشکی، پاتولوژی، هماتولوژی، ژنتیک و غیره در حال تحقیق و توسعه هستیم. همچنین خرید دستگاه‌های جدید که در نتیجه، منجر به اضافه‌شدن پرسنل و افزایش آزمون­های آزمایشگاه خواهد شد نیز در دستورکار سال آینده ما قرار دارد.»

خدمات آزمایشگاهی کیانانو زیست ویستا

اطلاعات توانمندی‌ها و خدمات آزمایشگاهی در صفحه اختصاصی آزمایشگاه کیا نانو زیست ویستا در پایگاه اینترنتی شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی ارائه شده است.

مجموعه آزمایشگاه شرکت کیا نانو زیست ویستا
مجموعه آزمایشگاه شرکت کیا نانو زیست ویستا

بخش نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *