شماره تماس: 02144046080 

خانه » افزایش تولید محصولات مراکز آزمایشگاهی در روز‌های کرونایی

افزایش تولید محصولات مراکز آزمایشگاهی در روز‌های کرونایی

فهرست محتوا

مطالب اخیر

kiabio.com
تلاش بیش از 80 مرکز آزمایشگاهی در روز‌های شیوع بیماری کرونا جهت ارتقا تولید تست و کیفیت سنجی محصولاتبهداشتی و سلامت

چکیده خبر

بیش از ۸۰ مرکز آزمایشگاهی در روز‌های شیوع بیماری کرونا تلاش کردند تا تولید تست و کیفیت سنجی محصولات بهداشتی و سلامت ارتقا یابد.

متن خبر

تلاش بیش از ۸۰ مرکز آزمایشگاهی در روز‌های شیوع بیماری کرونا جهت ارتقا تولید تست و کیفیت سنجی محصولات بهداشتی و سلامت

رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره فعالیت‌های شبکه در روز‌های کرونایی، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تلاش کرده‌ایم تا به روند تولید تست و کیفیت سنجی محصولات بهداشتی و سلامت شتاب دهیم. بر همین اساس نیز تاکنون ۸۰ مجموعه آزمایشگاهی به این حوزه ورود کرده‌اند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و نیاز کشور به تامین تجهیزات و مواد بهداشتی، بسیاری از مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی، شرکت‌های دانش بنیان و فناور دست به کار شدند و تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کردند.

به گفته اسدی‌فرد، در این میان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی با شناسایی بیش از ۸۰ مرکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی عضو، با توانمندی تولید، تست و کیفیت سنجی محصولات بهداشتی و سلامت، در تلاش است تا روند تولید محصولات و تجهیزات با کیفیت و کارآمد حوزه سلامت، شتاب گیرد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: مراکز آزمایشگاهی متعددی در سال ۱۴۰۰ مشغول به تولید، تست و تحقیق در حوزه کرونا بوده‌اند، که از جمله مهم‌ترین آنها، می‌توان به شرکت پارس آزمون راهبرد صنعت، کیا نانو زیست ویستا، پایا پرداز محیط، نیکو فارمد آریا و آزمایشگاه نانو دانشگاه تبریز اشاره کرد که آزمون‌های سنجش خواص آنتی باکتریال ماسک را انجام می‌هند.

وی با اشاره به حیطه دیگر فعالیت این مجموعه‌ها، گفت: آزمایشگاه‌های صامت تک آزما، دانا ژن پژوهان کارمانیا، هامون آزمای شرق و کیا نانو زیست ویستا نیز در تولید و سنجش کارایی محصولات ضد عفونی کننده فعال هستند.

اسدی‌فرد افزود: آزمایشگاه زیست‌فناوری نوین در تولید کیت‌های تشخیصی و همچنین انجام آزمایش PCR و آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی تهران نیز در انجام تست PCR و واکسیناسیون مشغول به ارائه خدمت هستند. از مراکز مهم تحقیقاتی حوزه کرونا می‌توان به آزمایشگاه‌های رویان، انستیتو پاستور ایران و شرکت ژنیران اشاره کرد.

برگزاری وبینار بین المللی کرونا

وی برگزاری وبینار بین المللی کرونا را دیگر تلاش این شبکه برای روز‌های کرونایی دانست و بیان کرد: این وبینار توسط واحد بین‌المللی شبکه با موضوع دستاورد‌های ایران در تولید واکسن کرونا و با حضور رئیس گروه تحقیقات واکسن کوو ایران برکت، مدیر گروه تحقیقات و ویروس‌شناسی انستیتو پاستور ایران و رئیس گروه تحقیق و توسعه موسسه واکسن و سرم سازی رازی برگزار شد.

وی همچنین گفت: در این وبینار بین المللی بیش از ۷۰ متخصص از ۱۰ کشور شرکت کردند و نتایج حاصل تحقیقات دانشمندان ایرانی در تولید واکسن کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

مجموعه آزمایشگاه شرکت کیا نانو زیست ویستا
مجموعه آزمایشگاه شرکت کیا نانو زیست ویستا

بخش نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *